Vaikuttavuuden edelläkävijäksi -webinaarisarja alkaa 9.2.!

Ensimmäinen vaikuttavuuswebinaari pureutuu mitattavien vaikuttavuustavoitteiden asettamiseen. Miten asetetaan mitattavia tavoitteita, ja miksi se kannattaa? Tervetuloa mukaan tähän maksuttomaan ja kaikille avoimeen webinaariin!

ARVOn uudessa kaikille avoimessa webinaarisarjassa käsitellään vaikuttavuuden johtamista eri kokoisissa eri sektorien organisaatioissa, sekä organisaatioiden eri tasoilla. Webinaarisarjaa luotsaa ARVOn vaikkuttavuusasiantuntija Katja Anoschkin, joka on aiemmin muun muassa vetänyt vaikuttavuuden mittaamista ja kehittämistä tutkinutta Hyvän Mitta -hanketta.

[youtube v=”Ka9yCsPcwG8″]

Ensimmäinen webinaari 9.2. Miten asetetaan mitattavia tavoitteita?

Tyypillinen haaste, johon yrityksen tai yhdistyksen toiminnan yhteiskunnallisen vaikuttavuuden arvioinnissa ja mittaamisessa törmätään on, että toiminnan tavoitteet on määritelty vaikeasti mitattaviksi. Tästä johtuen johtopäätöksiä tavoitteiden toteutumisesta on hyvin vaikea tehdä.

Usein mitattavina tavoitteina pidetään esimerkiksi asiakkaiden määrää, toteutettujen koulutusten, ryhmien tai tapaamisten määrää sekä toiminnan taloudellisia tunnuslukuja. Nämä kuvaavat hyvin toiminnan laajuutta ja kannattavuutta. Vaikuttavuudesta ne eivät kerro.

Vaikuttavuudelle on mahdollista asettaa mitattavia tavoitteita siinä missä toiminnalle ja taloudellekin.

Tule maksuttomaan webinaariin kuulemaan, miten asetetaan fiksuja, mitattavia tavoitteita, sekä miten voitte tarkistaa ovatko tavoitteenne mitattavia.

Webinaarissa avataan:

• Miten asetetaan fiksuja mitattavia tavoitteita
  • Kymmenen kohdan tarkistuslista mitattavien tavoitteiden asettamiseen

Sarjan seuraava webinaari Mistä mittarit toimintaan? järjestetään 8.4. klo 9-10.

Vaikuttavuuden edelläkävijäksi -webinaarit ovat kaikille avoimia ja maksuttomia tunnin tehokurkistuksia yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen. Arvoliitto tarjoaa myös erilaisia räätälöityjä palveluita vaikuttavuuden kehittämiseen sekä jäsenilleen että muille kiinnostuneille. Voit lukea lisää palveluistamme arvopalvelut -sivulla.

ILMOITTAUTUMINEN 9.2. WEBINAARIIN

Lisätietoja: Katja Anoschkin, kehittämispäällikkö, katja.anoschkin@arvoliitto.fi