Arvopalvelut

Näillä palveluilla tuemme jäseniämme ja muita vaikuttavuuden ja vastuullisuuden kanssa työskenteleviä liiketoiminnan kehittämisessä.

Puheenvuorot ei-jäsenille alkaen 300 e, koulutukset ei-jäsenille alkaen 1000 e.

Kysy lisätietoja ja tarjous Ulla Nordilta: puh. 050 5781 259, ulla.nord@arvoliitto.fi

Puheenvuorot ja luennot

ARVOn asiantuntijoita voi pyytää puhumaan erilaisiin seminaareihin ja tilaisuuksiin. Pyydä tarjousta: ulla.nord@arvoliitto.fi. Jäsenille puheenvuorot ovat ilmaisia. Meiltä löytyy asiantuntemusta seuraaviin teemoihin:

• Yhteiskunnalliset yritykset – nykytila, toimintaolosuhteet, kehittäminen ja tulevaisuus
  • Yhteiskunnallinen vaikuttavuus, arviointi ja johtaminen
  • Arvopohjainen, vastuullinen liiketoiminta
  • Yritysvastuu

Lisäksi toimitusjohtajaltamme Ulla Nordilta löytyy erityisasiantuntemusta:

• Lasten, nuorten ja perheiden palveluiden kehittäminen
  • Eriarvoistumiskehitys ja sen katkaiseminen
  • Uudet, innovatiiviset työtavat
  • Verkostojen johtaminen

Lisäksi pidämme näistä teemoista luentoja ja lyhyitä koulutuksia erilaisille oppilaitoksille.

Strategiakonsultointi ja liiketoiminnan kehittäminen

Tarvitsetteko apua yhteiskunnallisen liiketoiminnan strategiassa? Haluatteko terävöittää vastuullisuusstrategiaanne? Millainen lähestymistapa vastuullisuuteen sopisi juuri teidän toimintaanne?

Tarvitsetteko apua liiketoimintanne sisältöjen kehittämisessä ja kirkastamisessa?

ARVOlta saatte apua strategiatyöhön ja etenkin vastuullisuuden ja vaikuttavuuden palasten rakentamiseen. Toimitusjohtajallamme Ulla Nordilla on pitkä kokemus palveluiden kehittämisestä ja strategiatyöstä. Ullan sparrauksessa kirkastatte tekemistänne ja tavoitteitanne, sekä saatte konkreettisia ehdotuksia tavoitteiden saavuttamiseen.

Vaikuttavuusklinikat

ARVO koordinoi vuosina 2016-2019 Hyvän Mitta -hanketta, jossa yhdessä kumppaneiden (mm. STEA, Sitra, Kela) kanssa kehitettiin työkaluja ja tapoja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden kehittämiseen ja todentamiseen. Vaikuttavuusklinikoillamme hyödynnetään ARVOn vahvaa osaamista vaikuttavuusketjusta.

Yhteiskunnallinen vaikuttavuus haltuun

Tämä vaikuttavuussparraus on hyvä vaihtoehto organisaatiolle, joka haluaa hyvät perustiedot ja valmiudet vaikuttavuuden mallintamiseen, mittaamiseen ja johtamiseen. Päivään kuuluu luento, keskustelu ja fasilitoitua työskentelyä vaikuttavuusketjun ja mittareiden parissa. Koulutuksen jälkeen teillä on valmiudet tehdä omasta toiminnastanne vaikuttavuusketjun mukainen vaikuttavuussunnitelma.

• Tarkoitettu: organisaation johdolle tai työntekijöille.
  • Kesto: 1-2 päivää.

Vaikuttavuuden edelläkävijäksi

Pidempi vaikuttavuusklinikka menee syvemmälle oman organisaation vaikuttavuusmallin rakentamiseen. Tämä on yhden palvelun tai palveluiden kokonaisuuden vaikuttavuussparraus. Se sisältää laajasti vaikuttavuusketjun rakentamisen ja tiedonkeruun suunnittelun. Kokonaisuus räätälöidään tarpeiden mukaan.

• Tarkoitettu: Organisaation johdolle ja työntekijöille
  • Kesto: 2-3 päivää.

Opitaan yhdessä – yhteiskoulutus useammalle organisaatiolle

Tämä kokonaisuus suunnitellaan useamman organisaation yhteisille tarpeille. Kokonaisuudessa käsitellään vaikuttavuusketjun perusperiaatteet ja todentaminen. Koulutus sisältää luento- ja työskentelyosuuksia.

• Tarkoitettu: Usemmalle organisaatiolle, jotka haluavat kukin kehittää omaa vaikuttavuusosaamistaan.
  • Kesto: 1-3 päivää.