Arvopalvelut

Näillä palveluilla tuemme jäseniämme ja muita vaikuttavuuden ja vastuullisuuden kanssa työskenteleviä liiketoiminnan kehittämisessä.

Kysy lisätietoja ja tarjous Kimmo Lipposelta: puh. 040 758 7247, kimmo.lipponen@arvoliitto.fi

Puheenvuorot ja luennot

Jäsenemme voivat pyytää ARVOn asiantuntijoita puhumaan erilaisiin seminaareihin ja tilaisuuksiin. Meiltä löytyy asiantuntemusta seuraaviin teemoihin:

• Yhteiskunnalliset yritykset – nykytila, toimintaolosuhteet, kehittäminen ja tulevaisuus
  • Yhteiskunnallinen vaikuttavuus, arviointi ja johtaminen
  • Arvopohjainen, vastuullinen liiketoiminta
  • Yritysvastuu

Lisäksi pidämme näistä teemoista luentoja ja lyhyitä koulutuksia erilaisille oppilaitoksille.

Strategiakonsultointi

Tarvitsetteko apua yhteiskunnallisen liiketoiminnan strategiassa? Haluatteko terävöittää vastuullisuusstrategiaanne? Millainen lähestymistapa vastuullisuuteen sopisi juuri teidän toimintaanne?

ARVOn asiantuntijalla Kimmo J. Lipposella on vuosien vankka kokemus vastuullisen liiketoiminnan kehittämisestä ja yritysvastuun kokonaisvaltaisesta toteuttamisesta. Kimmo on urallaan muun muassa vastannut Nokian vastuullisuustoimista globaalisti. Kimmon sparrauksessa mietitään kullekin organisaatiolle paras tapa vastuullisuuden toteuttamiseen ja katsotaan askelmerkit vastuullisuusstrategian toimeenpanoon.

Vaikuttavuusklinikat

Yhteiskunnallinen vaikuttavuus haltuun

Tämä organisaation johdolle tai työntekijöille suunnattu 1/2 pv -1 pv vaikuttavuussparraus on hyvä vaihtoehto organisaatiolle, joka haluaa hyvät perustiedot ja valmiudet vaikuttavuuden mallintamiseen, mittaamiseen ja johtamiseen. Päivään kuuluu luento, keskustelu ja mahdollisesti fasilitoitua työskentelyä vaikuttavuusketjun ja mittareiden parissa. Räätälöidään toiveiden mukaan.

Vaikuttavuuden edelläkävijäksi

Pidemmässä vaikuttavuusklinikassa (n.2-3 pv) mennään syvemmälle oman organisaation vaikuttavuusmallin rakentamiseen. Tämä on organisaation johdolle ja työntekijöille suunnattu yhden palvelun tai palveluiden kokonaisuuden vaikuttavuussparraus, sisältäen laajasti vaikuttavuusketjun rakentamisen ja tiedonkeruun suunnittelun. Kokonaisuus räätälöidään tarpeiden mukaan.

Opitaan yhdessä – yhteiskoulutus useammalle organisaatiolle

Vaikuttavuuskoulutus laajemmalle joukolle toimijoita, jotka haluavat kehittää osaamistaan vaikuttavuuden todentamisessa. Koulutus sisältää luento- ja työskentelyosuuksia. Kesto 1-3 pv.