Uusin arvolainen NAL Asunnot tukee nuoria tärkeässä elämänvaiheessa

Arvoliiton vaikuttava verkosto kasvaa jälleen, kun mukaan jäseneksi liittyi NAL Asunnot Oy. NAL Asunnot tarjoaa kohtuuhintaisia koteja nuorille aikuisille tärkeässä itsenäistymisen elämänvaiheessa.

“Nuorten tukeminen ja syrjäytymisen ehkäiseminen on henkilökohtaisesti minulle hyvin läheinen teema ja on upeaa saada joukkoomme uusi tässä aiheessa yhteiskunnallista työtä tekevä yritys!” iloitsee Arvoliiton toimitusjohtaja Ulla Nord. Haastattelimme NAL Asunnot Oy:n toimitusjohtaja Samuli Killströmiä yrityksen toiminnasta ja arvoista.

Toimitusjohtaja Samuli Killström, mitä NAL Asunnot Oy tekee?

“NAL Asunnot Oy on yleishyödyllinen yhteiskunnallinen yritys, joka rakennuttaa ja vuokraa kohtuuhintaisia koteja nuorille aikuisille (18-29 vuotiaat työelämässä olevat tai työelämään suuntautuvat nuoret. Meillä saa asua 35-vuotiaaksi asti). Yhtiö omistaa yli 2000 vuokra-asuntoa pääkaupunkiseudulla ja muissa keskuksissa, joissa kohtuuhintaiselle vuokra-asumiselle on kysyntää.”

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

“Tarjoamalla nuorille kohtuuhintaisia koteja NAL Asunnot tukee nuorten itsenäistymistä, työelämään siirtymistä ja ehkäisee syrjäytymistä. Haluamme myös olla helppo ja turvallinen vuokranantaja siinä elämänvaiheessa, kun opetellaan itsenäistä elämää ja etsitään omaa suuntaa. Olemme voittoa tavoittelematon yhtiö.”

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

“Olemme vuosikymmeniä tehneet vastuullista työtä nuorten asumisen edistämiseksi. Viime vuosina olemme panostaneet myös viestintään ja tunnettuutemme lisäämiseen ja haluamme kertoa muillekin vastuullisesta ja arvopohjaisesta toiminnasta alalla, mikä on monesti ollut julkisuudessa kohujen keskellä ja nähdään monesti vain negatiivisesti.

Saimme viime vuonna Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen Yritys -merkin ja koemme, että tämä Arvoliiton jäsenyys on luontainen jatkumo tälle suunnallemme. Olemme todella otettuja siitä, että muutkin näkevät toimintamme olevan arvokasta ja vastuullista. Odotamme varmasti alkuun ainakin sitä, että muutkin näkevät tämän kohtuuhintaisen, nuorille suunnatun vuokra-asumisen olevan vastuullista ja yhteiskunnallista toimintaa.”

Tervetuloa mukaan NAL Asunnot Oy!

Lisätietoja: https://www.nalasunnot.fi/