Tervetuloa arvoliittolaiseksi Pystymetsä Oy!

Vaikuttava jäsenjoukkomme kasvoi jälleen, kun mukaan liittyi Pystymetsä Oy. Pystymetsässä yhdistyvät uniikilla tavalla hyvinvointipalvelut ja elokuva-ala. Mutta miten? Toinen Pystymetsän omistaja-yrittäjistä Outi Rousu vastaa.

Outi Rousu, mitä Pystymetsä Oy tekee?

“Pystymetsä on elokuvatuotanto- ja konsulttiyhtiö. Arvojamme ovat kehittäminen, kehittyminen ja vaikuttaminen. Nämä arvot määrittävät yhtiön työtä. Tästä näkökulmasta valmistamme elokuvia ja konsultoimme elokuva-alan eri työvaiheita ja kehityshankkeita. Elokuvan lisäksi yhtiöllä on toinen erityisosaamisen alue; lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointi.

Tätä kahta erityisosaamista toteutamme me kaksi yhtiön omistajaa, sisarukset Outi Rousu ja Sirkka Rousu. Minä Outi olen elokuva-alan asiantuntija. Sirkka taas tuntee ruohonjuuritasolta ylimmälle hallinnon tasolle hyvinvoinnin ja lastensuojelun alueet.”

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

“Elokuva on vahva vaikuttamisen väline. Elokuvan kieli on tunne. Elokuvan avulla tuodaan esiin yhteiskunnallisia ja ihmisen elämään vaikuttavia aiheita.

Lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin teemoista luomme  hankkeita, jotka kehittävät alan toimintaa ja joilla pyrimme vaikuttamaan mm. alan päätöksentekoon. Tällainen on esimerkiksi Pystymetsän kehitteillä oleva ONNISTUMISEN TEKIJÄT -hanke, jonka avulla luomme uusia rakentavia työmenetelmiä lastensuojelutyöhön. Hankkeessa yhdistyvät lastensuojelun myönteiset kokemukset, elokuva ja vertaistuki. Lisäksi konsultoimme lastensuojelualan hankkeita ja tarjoamme alan asiantuntijatietoa mm. elokuva-hankkeille.

Kaiken toiminnan tarkoitus on pyrkiä vaikuttamaan myönteisesti ja yhteiskuntaa ja elinympäristöämme kehittävästi.”

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

“Arvoliitossa on mukana toimijoita ja yrityksiä, jotka jakavat saman tavoitteen Pystymetsän kanssa. Uskon yhteistyöhön ja sen voimaan. Arvoliiton verkosto on hieno voimavara vaikuttamistyöhön.”

Lisätietoja Pystymetsästä  www.pystymetsa.fi .