HNY Groupin kehittämä vaikuttavuustyökalu Maailmanparantaja.fi siirtyy Arvoliitolle

Järjestöjen toiminnan vaikuttavuutta parantamaan tarkoitettu Maailmanparantaja-työkalu siirtyy konsulttiyritys HNY Groupilta Yhteiskunnallisten yritysten liitto Arvo ry:lle syyskuussa.

Suomessa järjestöt tekevät tärkeää työtä yhteiskunnallisten kysymysten ratkaisemiseksi ja tarjoavat myös erilaisia palveluita muille organisaatioille kuten kunnille. Järjestöt ovat kaivanneet toimintansa kehittämiseen digitaalista alustaa. Vuonna 2020 HNY Group alkoikin kehittää työkalua, joka vastaa suoraan tähän tarpeeseen.

– Arvoliitto, joka toimii tiiviissä yhteistyössä yhteiskunnallisten yritystoimijoiden kanssa, on mitä luontevin valinta kehittämään Maailmanparantajaa yhä paremmin yhteiskunnallisia yrityksiä palvelevaksi. Olemme erittäin iloisia siitä, että juuri Arvoliitto jatkaa vaikuttavuustyökalun omistajana, HNY Groupin perustajaosakas Anna Niemelä kertoo.

Yhteiskunnalliset toimijat tarvitsevat niin tämän hetken kuin tulevaisuudenkin haasteisiin työkaluja, joilla ne voivat arvioida toimintaansa ja kehittää sitä entistä vaikuttavammaksi. Maailmanparantajan ensimmäinen versio on ollut kokeilukäytössä noin vuoden verran.

– Yhteiskunnallisten yritysten verkostomme on erinomainen paikka kehittää Maailmanparantaja-työkalua suoraan käytännössä. Jäsenorganisaatiomme saavat työkalun käyttöönsä, ja yhdessä voimme jatkaa sen rakentamista edelleen heidän kokemustensa myötä. Näin siitä on mahdollista tehdä juuri käyttäjiensä, yritysten, toiveita ja tarpeita vastaava, toteaa Arvoliiton toimitusjohtaja Ulla Nord.

Arvoliiton intressi on auttaa yhteiskunnallisia yrityksiä, jollaisia monet järjestötkin ovat, kehittämään liiketoimintaansa ja työnsä vaikuttavuutta. Maailmanparantaja.fi tuo tähän työhön yhden välineen lisää.

Vaikuttavuus on käsitteenä monimutkainen ja monitulkintainen, mutta Maailmanparantaja-työkalulla haluamme tehdä vaikuttavuuden kehittämisestä mahdollisimman helppoa. Järjestöt voivat luoda itselleen vaikuttavuusketjuja tavoitteineen ja niihin vaadittavine muutoksineen. Näiden toteutumista voidaan seurata, ja ketjuja on helppoa muokata tilanteiden muuttuessa.

Arvoliitto ja HNY Group tulevat jatkossakin tekemään yhteistyötä esimerkiksi Arvoliiton jäsenkoulutuksiin liittyen.

Yhteystiedot:

Anna Niemelä