Arvoon kolme uutta jäsentä – kokonaismäärä kasvoi 22:een

Arvo-liiton jäsenmäärä on jälleen kasvanut kolmella. Tuoreimpia vahvistuksia liiton joukoissa ovat Hoiva Sofia Oy, Honkalampi-säätiö ja Jyränkölän Setlementti ry. Samalla Arvon jäsenmäärä kasvoi 22:een.

”Yhteiskunnalliset yritykset ovat suomalaisten hyvinvoinnin ylläpitäjiä, ja niiden edunvalvojaksi perustettu Arvo-liitto on otettu erittäin innostuneesti vastaan”, Arvon toimitusjohtaja Kimmo J. Lipponen sanoo.

”Ylipäätään kiinnostus yhteiskunnallisten yritysten liiketoimintamallia kohtaan tuntuu olevan koko ajan kasvussa. Yhteiskunnalliset yritykset ovat edelläkävijöinä kehittämässä Suomeen uudenlaista ajattelua tuotteiden ja palveluiden tuotantoon”, Lipponen kertoo.

Honkalampi-säätiö

Uusista Arvon jäsenistä Honkalampi-säätiö tarjoaa asumis-, kuntoutus- ja ohjauspalveluita sekä henkilökohtaista apua ja työhönvalmennusta vammaisille, vajaakuntoisille ja muille erityistukea tarvitseville ja heidän omaisilleen. Se on 20 vuoden aikana kasvanut tytäryhtiöineen valtakunnalliseksi konserniksi.  Honkalampi-säätiön kotipaikka on edelleen synnyinsijoillaan Liperissä, Joensuun kupeessa.

”Arvo-liiton jäsenyys on meille luonnollinen jatke, sillä olemme olleet koko ajan eturivissä, kun yhteiskunnallisen yrityksen diplomeja on myönnetty. Arvon kautta pääsemme entistä paremmin kehittämään yhteiskuntaa kaikille ”, Honkalampi-säätiön toimitusjohtaja Jouko Liukkonen sanoo.

Palvelukoti Sofia

Palvelukoti Sofia on 54 ikäihmisen koti Helsingin Laajasalossa. Sofian haluaa tuottaa asukkailleen mahdollisimman kodinomaista asumista ja ottaa asukkaat ja heidän omaisensa mukaan suunnittelemaan palvelutalon palveluita. Sofiassa järjestetään asukkaiden toivomuksesta esimerkiksi paljon kulttuuritapahtumia.

”Haluamme ehdottomasti olla mukana yhdessä muiden Arvo-liiton jäsenten kanssa huolehtimassa siitä, että yhteiskunnallisten yritysten toimintaedellytykset säilyvät hyvinä myös tulevaisuudessa”, Palvelukoti Sofian toimitusjohtaja Tiina Kuisma sanoo.

Jyränkölän Setlementti

Jyränkölän Setlementtion yleishyödyllinen yhdistys, joka muun muassa kouluttaa ja opettaa, ylläpitää palveluasuntoja, kuntouttaa perheitä, kokoaa yhteen vapaehtoisia ja antaa nuorille mahdollisuuden löytää omia polkujaan. Sen juuret ovat vahvasti Heinolassa, mutta koulutusta ja päihdetyötä se tekee koko Päijät-Hämeessä.

”Arvo-liiton jäsenenä haluamme vaikuttaa yhteiskunnallisen yritystoiminnan kehittymiseen ja arvostukseen. Haluamme myös varmistaa, että tarjoamamme palvelut pääsevät mukaan kilpailutuksiin. Silloin vaikutukset näkyvät parhaiten omalla alueellamme”, Jyränkölän Setlementin toimitusjohtaja Kari Hahl kertoo.