ARVO-yhteisö kasvoi kahdella: Tervetuloa joukkoon Palloliitto ja Salibandyliitto!

Huhtikuun alussa vaikuttava verkostomme sai joukkueeseensa kaksi kovaa vahvistusta, kun Suomen suurimpiin kuuluvat lajiliitot Suomen Palloliitto ja Suomen Salibandyliitto liittyivät ARVOn jäseniksi. Yhteensä nämä kaksi liikuttavat lähes miljoonaa suomalaista viikossa, eikä niiden yhteiskunnallista merkitystä voi vähätellä.

”Kahden merkittävän liikuntatoimijan mukaantulo monipuolistaa entisestään ARVOn jäsenten kirjoa. Se on myös osoitus siitä, että yhteiskunnallinen yritystoiminta kattaa monenlaisia eri toimialoja ja toimintamalleja. Yhteistä kaikille on kaupallisen toiminnan yhdistäminen yhteiskunnallista hyvää tavoittelevaan päämäärään”, toteaa ARVOn toimitusjohtaja Kimmo J. Lipponen.

”Jalkapalloa jokaiselle” – Palloliiton missio

”Olemme yksi maamme suurimpia ja merkittävimpiä elämänkouluja ja liikutamme viikkotasolla yli puolta miljoonaa henkilöä, joista valtaosa on lapsia ja nuoria. Toiminnassamme on mukana yli 80 000 vapaaehtoista. Tavoitteemme on vastuullisuuden lisäksi kasvattaa vaikuttavuuttamme ja uskomme, että mukanaolo ARVOn toiminnassa antaa meille verkostoja ja osaamista tämänkin päämäärämme vahvistamiseksi”, toteaa Palloliiton apulaispääsihteeri Timo Huttunen.

Palloliitto nimeää yhdenvertaisuuden yhdeksi kärkiperiaatteistaan. Liiton tavoite on, että jokaisella Suomessa asuvalla yksilöllä on oikeus ja mahdollisuus osallistua jalkapallotoimintaan sukupuoleen, etniseen taustaan, uskontoon tai muuhun taustaan katsomatta, omalla tasollaan ja tavallaan. ”Toimintamme laajuus antaa meille samalla erittäin suuren vastuun, joka meidän tulee toimintamme laadulla ja vahvalla arvopohjalla kantaa.” Huttunen sanoo.

”Love the way you play” – Salibandyliitto ja monipuoliset mahdollisuudet

Suomen Salibandyliitto on ottanut visiokseen, että salibandy tarjoaa monipuolisimmat mahdollisuudet pelata ja urheilla. Liiton tavoitteena on, että yhä useampi voi ottaa lajin omakseen ja löytää oman tapansa pelata, oli se sitten huipputasolla Suomessa ja maailmalla tai höntsätason sählyharrastuksen parissa. Salibandyliitto haluaa olla aktiivinen toimija suomalaisen yhteiskunnan hyvinvoinnin rakentamisessa sekä kansainvälisessä salibandy-yhteisössä.

”Haluamme olla mukana kehittämässä ARVO-liiton ja sen jäsenten kanssa johtamis- ja laatujärjestelmiä sekä vaikuttavuuden arviointiin ja raportointiin liittyviä menetelmiä ja toimintatapoja. Haluamme olla mukana ARVO-liiton ympärille ja vaikutuspiiriin syntyvissä verkostoissa ja tuoda oman panoksemme niiden kehittämiseen sekä omamme että vertaisverkostojen jäsenten toiminnan kehittämiseen ja osaamiseen lisäämiseen”, kertoo Salibandyliiton yhteiskuntasuhdejohtaja Jari Kinnunen.

Sekä Palloliitto että Salibandyliitto sopivat erinomaisesti mukaan joukkoomme, ja pystymme varmasti tukemaan molempia tärkeiden missioiden toteuttamisessa!