VALLI tuo kuuluviin ikäihmisten äänen

Valtakunnallisesti toimiva VALLI ry on edunvalvoja n. 70 jäsenjärjestölleen ja tekee työtä hyvän vanhuuden puolesta.

Helmikuun toisessa jäsenesittelyssä meillä on ilo kertoa VALLI ry:n arvokkaasta työstä. Lämpimästi tervetuloa Arvoliittoon, Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto VALLI ry! Toiminnanjohtaja Virpi Dufva vastaa perinteisiin jäsenkysymyksiimme seuraavasti:

Mitä VALLI tekee?

Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto VALLI ry on vuonna 1953 perustettu valtakunnallinen vanhustyötä tekevä asiantuntijajärjestö. Teemme työtä paremman vanhuuden puolesta yhdessä noin 70 jäsenyhteisömme kanssa. Toimimme jäsenyhteisöjemme edunvalvojana. VALLI ry:n jäsenet ovat järjestö- ja säätiöpohjaisia vanhusalan toimijoita eri puolilla Suomea. Liitto tuo esille ikäihmisten äänen, kokemuksen ja tarpeen. VALLIn aktiivista vaikuttamis- ja kehittämistyötä täydentävät Ikäteknologiakeskus, Etsivän vanhustyön verkostokeskus sekä Vanhustyön Trainee-ohjelma nuorille. Lisäksi VALLIssa on määräaikaisia kehittämishankkeita.

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

VALLIn toimintaa ohjaavina arvoina kunnioitamme ikäihmisiä ja heidän tahtoaan. Arvostamme vanhenemista. Kannustamme osallisuuteen. Toimimme avoimesti, vastuullisesti, rohkeasti, oikeudenmukaisesti ja moninaisuutta kunnioittaen. Yhteiskunnallisena päämääränämme Suomi on hyvinvointiyhteiskunta, jossa kaikilla on hyvä kasvaa ja vanheta.

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

Me VALLIlaiset haluamme olla mukana yhteiskunnallisen yrittämisen ja toimijoiden verkostossa ja saada verkostoon kuulumisen kautta syntyvät hyödyt oman toimintamme, kehittämistyömme ja sitä kautta myös jäsenyhteisöjemme tueksi. Vastaavasti haluamme tuoda oman asiantuntemuksemme verkoston tueksi.

Lue lisää VALLIn omilta verkkosivuilta.

Toimiala: Sosiaali- ja terveyspalvelut
SDG-tavoitteet: 3. Terveyttä ja hyvinvointia