Parik-säätiö tukee kohti koulutusta ja työelämää

Arvoliiton vuosi on alkanut upeasti usean uuden jäsenen mukaantulolla. Tänään esittelyssä hiljattain joukkoon littynyt Parik-säätiö, joka tukee asiakkaitaan työllistymisessä ja koulutukseen siirtymisessä Kouvolassa.

“Uudenlaisten työllistymisen ratkaisujen etsiminen ja käyttöönotto on tässä ajassa erittäin ajankohtaista. Olen todella iloinen, että saamme verkostoomme Parikin, joka toimii ennakkoluulottomasti tällä alalla. Arvoliitossa on nyt mukana vahva joukko työllistymistä tukevia toimijoita. Uskon, että pystymme tarjoamaan heille uudenlaisia yhteistyön mahdollisuuksia myös muiden jäsentemme kanssa.” kommentoi Arvoliiton toimitusjohtaja Ulla Nord.

Haastattelussamme Parik-säätiön toimitusjohtaja Pasi Hedman avaa säätiön toimintaa ja yhteiskunnallisia tavoitteita.

Pasi Hedman, mitä Parik-säätiö tekee?

“Parik-säätiö lisää asiakkaidensa työ- ja toimintakykyä. Toteutamme monipuolisia työllistämis- ja kuntoutuspalveluja eri kohderyhmille. Tavoitteenamme on etsiä jokaiselle oma ratkaiseva askel kohti koulutusta tai työelämää.”

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

“Arvomme ovat kestävästi, yhdessä ja uudella tavalla. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja ja kannamme vastuuta asiakkaiden, ympäristön ja yhteisömme huomisesta. Löydämme ratkaisut yhdessä, ja autamme asiakasta löytämään hänelle parhaat ratkaisut elämässä. Kehitämme uudenlaisia ratkaisuja emmekä pelkää muutosta. Yhteiskunnallinen päämäärämme on edistää työllisyyttä sekä hyvinvointia ja osallisuutta.”

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

“Asiakkaissamme on paljon ihmisiä, jotka tarvitsevat erityistä tukea työllistymiseen, kouluttautumiseen tai kuntoutumiseen.  Asiakkaidemme tarpeita vastaavien palvelujen olemassaolon varmistamiseksi ja toiminnan kehittämiseksi tarvitsemme vahvaa yhteiskunnallista vaikuttamista. Liityimme Arvoliittoon vahvistaaksemme yhteistä vaikuttamista ja saadaksemme tukea ja sparrausta oman toimintamme jatkuvaan kehittämiseen.”

Tervetuloa joukkoon Parik-säätiö!

www.parik.fi