Oma talous haltuun? Takuusäätiö voi auttaa

Takuusäätiö on voittoa tavoittelematon sosiaalialan järjestö, joka ehkäisee ja ratkaisee kotitalouksien talous- ja velkaongelmia.

On ilo aloittaa uusi vuosi uusien jäsenten esittelykierroksella. Nyt vuorossa on Takuusäätiö, joka verkkosivuillaan kehottaa reippaasti: “Hallitse rahojasi.” Tästä täytyy ottaa selvää ja kysyä toimitusjohtaja Juha A. Pantzarilta tarkemmin säätiön toiminnasta.

Mitä Takuusäätiö tekee?

Takuusäätiö on voittoa tavoittelematon, valtakunnallinen sosiaalialan järjestö, joka ehkäisee ja ratkaisee kotitalouksien talous- ja velkaongelmia. Tuemme ihmisten itsenäistä selviytymistä arjen raha-asioissa ja velkojen hoidossa ja autamme ihmisiä ottamaan oman talouden haltuun.

Takuusäätiön palvelut ihmisille ovat maksuttomia. Tarjoamme mm.

Takuusäätiön tärkeä tehtävä on myös vaikuttaa lainsäädäntöön ja muihin rakenteisiin, jotta ne tukisivat ihmisten mahdollisuuksia hallita omaa talouttaan sekä välttää syviä velkaongelmia.

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

Takuusäätiön missiona on tukea kansalaisten velkaongelmien ehkäisyä ja niiden ratkaisemiseen tähtääviä toimintoja edistämällä heidän mahdollisuutta ottaa oma taloutensa haltuun. Säätiön toiminnan arvot ovat strategiakaudella 2021–2024:

• Aktiivisuus
  • Asiantuntevuus
  • Inhimillisyys
  • Rohkeus
  • Yhteistyöhakuisuus

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

Liityimme Arvoliittoon päästäksemme mukaan joukkoon, jossa on helpompaa tarkastella ja arvioida säätiön omaa toimintaa ja sen kyvykkyyksiä yhdessä muiden kanssa ja tarjota yhteiseen käyttöön myös jotakin omasta osaamisestamme. Näkemyksemme mukaan järjestöjen menestymisen yksi taustatekijä on onnistunut verkottuminen, jolla järjestöt kykenevät turvaamaan toimintaedellytyksensä ja kyvykkyytensä, jotta niiden edustamien ihmisten hyvinvointi voi toteutua vielä aikaisempaakin paremmin.

Lue lisää Takuusäätiöstä täältä.

Takuusäätiön logo