Hyvinvointia ja tulevaisuususkoa nuorille – Lasten ja nuorten säätiö

Arvoliittolaisten joukko kasvaa Lasten ja nuorten säätiöllä, joka tuo verkostoomme näkemystä ja osaamista etenkin tulevaisuuteen suuntaavasta työstä.

”Mahtavaa, että meillä on nyt jäsenistössä laajasti lapsia ja nuoria eri näkökulmasta tukevia toimijoita” iloitsee Arvoliiton toimitusjohtaja Ulla Nord. ”On ammatillista koulutusta, tukea työllistymiseen ja koulutukseen, sosiaali- ja terveyspalveluita, kulttuuria, ja nyt Lasten ja nuorten säätiön myötä vahvaa tulevaisuustyötä, jossa nuorten ääntä kuullaan.”

Haastattelussamme Lasten ja nuorten säätiön toiminnanjohtaja Olli Alanen avaa säätiön toimintaa ja yhteiskunnallisia tavoitteita.

Olli Alanen, mitä Lasten ja nuorten säätiö tekee?

”Teemme monipuolista ja valtakunnallista työtä nuorten ja heidän parissaan työskentelevien ammattilaisten kanssa. Keskitymme työssämme nuorten hyvinvoinnin ja tulevaisuususkon vahvistamiseen. Tavoitamme vuosittain noin 30 000 eri elämäntilanteessa olevaa nuorta eri puolilta Suomea. Työmme nojaa vahvoihin kumppanuuksiin ja teemme paljon yhteistyötä erityisesti yritysten ja oppilaitosten kanssa.”

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

”Toimintamme perustuu vahvaan arvopohjaan, jonka keskiössä on oikeudenmukaisen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen. Yhteiskunnallinen päämäärämme on rakentaa yhdessä nuorten kanssa tulevaisuutta, jossa jokainen voi kokea elämänsä merkitykselliseksi.”

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

”Arvoliitolla on laaja ja mielenkiintoinen jäsenistö, joka pyrkii kaikessa toiminnassaan yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen. Uskomme, että jäsenyyden myötä voimme löytää uusia vaikuttavia yhteistyön muotoja, joiden avulla voimme toteuttaa entistäkin paremmin säätiömme tarkoitusta.”

TERVETULOA MUKAAN LASTEN JA NUORTEN SÄÄTIÖ!

Tutustu Lasten ja nuorten säätiön toimintaan tarkemmin: https://www.nuori.fi/