Ahjola tarjoaa tekemistä ja kohtaamisia kaiken ikäisille

Ahjolan Setlementti ry haluaa tehdä Tampereesta jokaiselle hyvän paikan kasvaa ja oppia uutta.

Ahjolan Setlementti ry on yleishyödyllinen yhdistys. Se järjestää monipuolista, ohjattua toimintaa ja opinto- ja harrastusmahdollisuuksia kaikenikäisille ihmisille Tampereen alueella.

Lämpimästi tervetuloa Arvoliittoon, Ahjola! Annamme toiminnanjohtajanne Päivi Huuskosen kertoa teistä tarkemmin:

Mitä Ahjola tekee

Me Ahjolassa vahvistamme tamperelaisten kokonaisvaltaista hyvinvointia tarjoamalla mahdollisuuksia oppia ja harrastaa. Ahjolan kansalaisopisto tarjoaa monipuolisia kursseja ja toimintaa eri ikäisille ihmisille. Ahjolan Setlementti ry tukee lapsia, nuoria ja perheitä arjessaan. Tyttöjen ja Poikien tuvalla lapset ja nuoret voivat kohdata toisiaan ja turvallisia aikuisia. Toimintaa toteutetaan sukupuolisensitiivisellä työotteella, ja toiminnan sisällöt perustuvat kävijöiden toiveisiin ja tarpeisiin. Kotila on lapsiperheiden avoin kohtaamispaikka, jossa perheet saavat vertaistukea, palveluohjausta ja ruokailevat yhdessä. Koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminta puolestaan tarjoaa pienille koululaisille turvallisen paikan ja aikuisten ohjaajien läsnäoloa ennen ja jälkeen koulupäivän.

Haluamme olla mukana herättämässä yhteiskunnallista keskustelua ja kehittämässä kestävää kaupunkia ja lähiyhteisöjä: AhjoOsku-projektissa olemme kehittäneet asunto-osuuskuntamalleja, joilla mahdollistetaan kohtuuhintainen ja asukaslähtöinen asuminen.

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

Ahjola on Suomen Setlementtiliiton jäsen ja toimintamme perustuu setlementtiarvoihin: yhteisöllisyyteen, yksilön kunnioittamiseen ja moninaisuuden arvostamiseen. Visiomme olla näkyvä ja vaikuttava ihmisten yhteisö, joka vahvistaa yksilöä ja yhteiskuntaa ja edistää hyvinvointia ja osaamista.

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

Liityimme Arvoliittoon, koska haluamme solmia uusia kumppanuuksia ja olla mukana vaikuttavien toimijoiden verkostossa sekä saada tukea toimintamme tuloksellisuuden arviointiin. Olemme myös kiinnostuneita yhteiskunnallisen yrityksen, esim. nuorten työosuuskunnan perustamisen mahdollisuuksista.

Tutustu Ahjolan toimintaan tarkemmin täällä.

Toimialat: koulutus, liikunta ja vapaa-aika, kestävät kaupungit ja yhteisöt
SDG-tavoitteet: eriarvoisuuden vähentäminen, terveyttä ja hyvinvointia, kestävät kaupungit ja yhteisöt, hyvä koulutus, yhteistyö ja kumppanuus.

Ahjolan Setlementin logo