Tervetuloa arvoliittolaisiksi, Aspa Asiantuntijapalvelut Oy ja Marttaliitto!

Esittelyssä ARVOn uudet jäsenet Aspa Asiantuntijapalvelut Oy ja Marttaliitto.

Arvoliittoon toivotettiin vuoden vaihteessa tervetulleiksi uusia jäseniä: Aspa-säätiön uusi tytäryhtiö Aspa Asiantuntijapalvelut Oy ja Marttaliitto. Molemmat ovat vahvasti arvopohjaiseen toimintaan sitoutuneita organisaatioita, jotka haluavat työllään tehdä yhteiskunnallista hyvää. ARVOssa iloitaan uusista jäsenistä: “Todella hienoa saada jäseniksi jälleen uusia arvopohjaisia, yhteiskunnallisen työn tekijöitä. Jäsenkuntamme toimialakirjo laajenee jatkuvasti, ja jokainen jäsen tuo mukanaan verkostoomme lisää näkemyksiä ja arvokkaita yhteistyön mahdollisuuksia.” kertoo ARVOn toimitusjohtaja Ulla Nord. Seuraavassa esittelemme uudet jäsenemme.

Aspa Asiantuntijapalvelut Oy tuottaa koulutus-, kehittämis- ja arviointipalveluita sote-alalle

Aspan banner

Aspa-säätiön toimitusjohtaja Tuomas Koskela, mitä Aspa Asiantuntijapalvelut tekee?

“Yhtiö tuottaa sote-alan toimijoille koulutus-, kehittämis- ja arviointipalveluja. Räätälöimme palvelut asiakkaan tarpeiden mukaan. Tarjoamme tukea muun muassa asiakkaiden osallisuuden vahvistamiseen, uusien asumisratkaisujen kehittämiseen, asumispalvelujen laadun arviointiin sekä työhyvinvoinnin vahvistamiseen. Toimimme ennakkoluulottomana kehittämiskumppanina myös organisaatioiden strategiaprosesseissa.”

Entäpä mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

“Aspa-konsernin yhteinen yhteiskunnallinen tavoite on tukea arjessaan apua ja tukea tarvitsevia vammaisia ihmisiä ja mielenterveyskuntoutujia asumaan ja elämään mahdollisimman itsenäisesti. Tarjoamme yksilölliset ratkaisut, räätälöimme ja tuunaamme. Asiakkaidemme ääni näkyy ja kuuluu työssämme. Tästä kertoo myös sloganimme Sinä päätät kaapin paikan.”

Visiomme on Jokainen tulee kohdatuksi omana itsenään. Vahva arvopohjainen toiminta tarjoaa meille edellytykset menestyä ja toteuttaa visiotamme. Arvot ovat peruskalliomme, johon nojaamme ja jonka päällä seisomme joka päivä. Me Aspassa teemme, mitä lupaamme, kunnioitamme toimiamme ja kannamme vastuumme.”

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

“Olemme yhteiskunnallinen yritys, jonka tuotot käytetään Aspan perustehtävän toteuttamiseen. Arvoliitto on keskeisin yhteiskunnallisten yrittäjyyden edistäjä ja edunvalvoja. Jäsenyyteen kohdistuvat toiveet liittyvät muun muassa toimintaedellytysten kehittymiseen sekä uusiin kumppanuuksiin ja yhteistyömahdollisuuksiin muiden Arvoliiton jäsenten kanssa. Liittyminen Arvoon oli luonnollista ja itsestään selvyys meille.”

Tutustu tarkemmin Aspa Asiantuntijapalveluihin tästä linkistä.

Marttojen monipuolinen toiminta edistää kestävää ja hyvää arkea kaikille

Marttaliiton pääsihteeri Marianne Heikkilä, mitä Marttaliito tekee?

“Martat on 122-vuotias kotitalousneuvontajärjestö, jonka tehtävänä on edistää kotien ja perheiden toimivaa ja kestävää arkea. Kaiken ytimessä ovat marttajärjestöt, joissa jäsenet, Martat, tekevät todella laaja-alaisesti itsensä näköistä toimintaa. Marttajärjestön piireissä tehdään muun muassa marttojen kotiapua (siivousta, asiointia) oy-muotoisena, harjoitamme iltapäiväkerhotoimintaa ja osatyökykyisten työllistävää toimintaa sekä astiavuokrausta, cateringiä ja monialaista ja monimuotoista kotitalousneuvontaa (yrityskurssit, avoimet kurssit, kohdennetut erityiskurssit, virtuaalikurssit, fyysiset kurssit).

Toimimme elinvoimaisena koko Suomessa ja siirrämme arjen taitoja sukupolvelta toiselle. Otamme kantaa kestävän ja yhdenvertaisen arjen puolesta. Edistämme tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta Suomessa ja kansainvälisesti. Martoissa ammattilaiset ja jäsenet, martat, toimivat rinta rinnan.”

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

“Marttojen toiminnan arvot ovat: Yhdessä tekemisen ilo, kestävät valinnat ja avoimuus. Näistä arvoista on johdettu myös strategiset tavoitteemme. Haluamme mahdollistaa kohtaamisia ja kohdata. Marttojen toiminnassa yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon edistäminen ovat ytimessä, kaikki ovat tervetulleita mukaan omana itsenään.

Kestävyys ja kestävän huomisen rakentaminen on myös tärkeä yhteiskunnallinen tavoitteemme. Tavoitteemme on, että Martat ovat hiilineutraalin kodin, ruoan ja kestävän kulutuksen osaaja. Oma toimintamme on kestävää ja resurssiviisasta kaikilla aloilla, minkä lisäksi neuvomme kansalaisia tekemään arjestaan kestävämpää. Hiilineutraali koti pitää sisällään konkreettisia ja vaikuttavia ratkaisuja resurssiviisauteen, energian säästämiseen, ruokaan, lajitteluun, kierrätykseen, korjaamiseen ja jakamistalouteen sekä uuden teknologian käyttämiseen. Näissä kaikissa Martat neuvovat ja auttavat.

Martoilla on myös rooli osana kokonaisturvallisuutta kansalaisten neuvojana ja opastajana häiriö- ja poikkeustilanteissa.”

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

“Halusimme liittyä Arvoliittoon, koska se vastaa toimintamme arvolähtöistä edunvalvontaa, konsultointia ja koulutusta. Marttajärjestö on toiminut 122 vuotta yhteiskunnallisena toimijana ja yrityksenä (ry/säätiö/oy) muotoisesti.”

Tutustu Marttoihin tarkemmin: www.martat.fi

Lämpimästi tervetuloa Arvoliittoon Martat ja Aspa Asiantuntijapalvelut!

Haluatko kuulla lisää ARVOn jäsenyydestä? Ota yhteyttä toimitusjohtaja Ulla Nordiin: ulla.nord@arvoliitto.fi puh. 050 5781 259. Tietoja palveluistamme ja listan kaikista jäsenistämme löydät ARVO-sivulta. Jäsenhakemukseen pääset tästä linkistä.