Impact StartUp

Impact StartUp vaikuttavuuskiihdyttämö

Bootcamp Oslossa.

Siirry suoraan Impact Startupin omille verkkosivuille tästä.

ARVO aloitti vuonna 2020 Impact Startup -nimisen vaikuttavuuskiihdyttämön järjestämisen Suomessa. Impact StartUp on yhteispohjoismainen yrityskiihdyttämö, joka toteutetaan yhteisellä konseptilla neljän kumppanin toimesta Suomen lisäksi Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Kiihdyttämöohjelmassa osallistuvat yritykset saavat intensiivistä valmennusta yhteiskunnallisen vaikuttavuutensa ja liiketoimintansa kehittämisessä sekä apua uusien verkostojen ja rahoituksen hankkimisessa.

Impact Startupiin voivat hakea mukaan varhaisessa vaiheessa olevat yritykset, jotka haluavat liiketoiminnallaan ratkaista yhteiskunnallisia haasteita ja laajentaa toimintaansa. Startup -yritysten lisäksi kiihdyttämö on avoin yhteiskunnallista vaikuttavuutta tavoittelevien organisaatioiden uutta palvelua kehittäville sisäisille tiimeille.  Tärkein osallistujakriteeri on impact – sen tuottamisen täytyy olla toiminnan ytimessä.

Yhteispohjoismaisesti halutaan myös lisätä sijoittajien ja julkisten hankkijoiden tietotasoa ja osaamista vaikuttavuudesta. Kiihdytettävien yritysten ohjelman rinnalla kulkevat sijoittajille suunnattu Investor Lab, joka tarjoaa sijoittajille työkaluja ja tukea vaikuttavuussijoittamiseen sekä Public Procurement Lab, joka tukee julkisia hankkijoita vaikuttavuusperusteisissa hankinnoissa. Kiihdyttämöohjelma päättyy demopäivään, jossa osallistujayritykset esittelevät toimintamallinsa sijoittajille ja asiakkaille.

Impact StartUpia rahoitti vuonna 2020 pohjoismaisen ministerineuvoston Nordic Innovation -innovaatiorahasto, Suomessa ARVOn pääkumppanit vuonna 2020 olivat Sitra, Tradeka, Invalidisäätiö ja Y-Säätiö.

Syksyllä 2020 pääkaupunkiseudulla järjestettävän kiihdyttämökierroksen teemana oli työ. Tällä kierroksella mukana oli yrityksiä, jotka työskentelevät auttaakseen vaikeasti työllistyviä työllistymään.

Haku kiihdyttämöön 17.4.-31.5.2020  Osallistuminen on kiihdytettäville organisaatioille ilmaista.

Jos olet kiinnostunut kiihdyttämön kumppanuudesta, ole yhteydessä! Ajan tasalla kiihdyttämön uutisista pysyt myös tilaamalla ARVOn uutiskirjeen ja seuraamalla Impact Startup Suomea somessa: Facebook, Instagram  Twitter ja  LinkedIn .

Lisätietoja: Ulla Nord, ARVOn toimitusjohtaja, puh. 050 5781 259, ulla.nord@arvoliitto.fi

Impact startup logo.