Ulla Nord ARVOn uudeksi toimitusjohtajaksi 1.11.2020 alkaen

Pitkän linjan yhteiskunnallinen vaikuttaja ja kokenut johtaja Ulla Nord aloittaa ARVOn toimitusjohtajana marraskuussa. Nord tuntee hyvin eettisen liiketoiminnan ja yhteiskunnallisen yrittämisen kentät. Hän lähtee työhönsä innostuneena ja vahvalla viestillä vaikuttavuudesta.

Yhteiskunnallisten yritysten liitto ARVO ry:n toimitusjohtajana aloittaa 1.11.2020 pitkän linjan yhteiskunnallinen vaikuttaja ja kokenut johtaja Ulla Nord. Nord on toiminut aikaisemmin muun muassa Me-säätiön toimitusjohtajana ja laajasti erilaisissa johtotehtävissä Helsingin Diakonissalaitoksella. Yhteiskunnalliset yritykset ja arvopohjainen liiketoiminta ovat Nordille hyvin tuttuja.

”Olen todella innoissani ja iloinen tästä mahdollisuudesta hypätä töihin arvostamaani Arvoliittoon. ARVO on minulle jo entuudestaan tuttu yhteistyökumppanina ja yhteiskunnallisena toimijana. Arvostan suuresti Arvoliiton ja sen jäsenten tekemää työtä ja on todella hienoa päästä kehittämään ARVOn toimintaa eteenpäin.” Nord kertoo.

”Näen, että tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa yhteiskunnallisilla yrityksillä on mielettömät mahdollisuudet toimia yhteiskunnassa positiivisena muutosvoimana. Haluan jatkossa haastaa yhä enemmän erilaisia organisaatioita tuomaan osaamisensa mukaan – uskon, että voimiamme yhdistämällä ja yhdessä toimimalla voimme olla ratkaisemassa aikamme suuria yhteiskunnallisia haasteita.”

Vaikuttavuus kaiken ytimessä

ARVO tunnetaan vahvana eettisen ja arvopohjaisen liiketoiminnan sekä yhteiskunnallisen vaikuttavuuden sisältöasiantuntijana. Vuosina 2015—2019 toteutetussa ARVOn koordinoimassa Hyvän Mitta -hankkeessa kehitettiin yhdessä kumppanien kanssa viitekehystä ja työkaluja toiminnan yhteiskunnallisen vaikuttavuuden todentamiseen. Ulla Nord oli tiiviisti mukana Hyvän Mitassa yhtenä koko hankkeen alullepanijoista sekä koko sen keston ajan ohjausryhmän jäsenenä.

”Näen, että vaikuttavuus on kaiken tekemisen ytimessä. Haluan haastaa kaikki yhteiskunnalliset toimijat pohtimaan ja kehittämään omaa vaikuttavuuttaan vielä tarmokkaammin” sanoo Nord.

ARVOn toimitusjohtajana vuodesta 2014 toiminut Kimmo J. Lipponen siirtyy FIBS ry:n toimitusjohtajaksi ja jättää hyvillä mielin ARVOn Nordin käsiin:

”On erittäin hienoa, että työtä tulee jatkamaan Ullan kaltainen innovatiivinen ja visionäärinen ihminen. Tällaisen startup-henkisesti toimivan yhdistyksen rakentaminen on jatkuvaa uuden oppimista ja itsensä kehittämistä parhaimmillaan. Uusi toimitusjohtaja nostaa ARVOn toiminnan varmasti seuraavalle tasolle.”

ARVOn hallituksen puheenjohtaja Pentti Lemmetyinen kiittää koko ARVOn hallituksen puolesta Kimmoa hänen ARVOn eteen tekemästään mittavasta työstä.

“Olemme todella iloisia, että työtä jatkamaan saadaan niin osaava ja motivoitunut henkilö kuin Ulla. Uskon, että Ullan kokemus ja näkemyksellisyys vahvistavat ARVOa entisestään ja johdattavat toiminnan seuraavaan kukoistukseen.”

Pentti Lemmetyinen, puheenjohtaja, ARVO ry

pentti.lemmetyinen@setlementti.fi puh. 040 0961 469

ARVO ry on suomalaisten yhteiskunnallisten yritysten liitto ja vaikuttavuustoimijoiden aktiivinen verkosto. ARVO tekee työtä vastuullisemman ja vaikuttavamman elinkeinoelämän eteen ja edistää arvolähtöisten yritysten menestystä. www.arvoliitto.fi