Haku ensimmäiseen Impact Startup -vaikuttavuuskiihdyttämöön auki!

Haku ensimmäiseen Impact Startup -vaikuttavuuskiihdyttämöön aukesi 17.4. ja jatkuu 31.5. asti. Syksyn kiihdyttämössä teemana on vaikeasti työllistyvien tukeminen. Mukaan voivat hakea teeman parissa työskentelevät startup-yritykset sekä yritysten ja esimerkiksi säätiöiden ja yhdistysten sisäiset tiimit.

Suomen ensimmäinen Impact Startup -vaikuttavuuskiihdyttämö pyörähtää käyntiin elokuussa 2020. Haku tälle kiihdyttämökierrokselle aukesi 17.4. ja jatkuu 31.5.2020 asti. Nyt mukaan haetaan yrityksiä ja sisäisiä tiimejä, jotka työskentelevät auttaakseen vaikeasti työllistyviä ihmisiä töihin.

Tietoa, tukea ja verkostoja

Impact Startup on viiden kuukauden kiihdyttämöohjelma yrityksille, jotka ratkovat yhteiskunnallisia haasteita. Ohjelmassa yritykset saavat koulutusta yhteiskunnallisen vaikuttavuuden suunnitteluun, kehittämiseen ja mittaamiseen, intensiivivalmennusta henkilökohtaiselta yritysvalmentajalta ja verkostoja yhteistyökumppaneiden ja rahoittajien löytämiseen. Ohjelma on osallistuville yrityksille maksuton. Impact Startupin järjestää Suomessa yhteistyökumppaneidensa tuella ARVO.

2020 kiihdyttämökierroksen teemana työ

Elokuussa 2020 käynnistyvän Suomen ensimmäisen Impact Startup -vaikuttavuuskiihdyttämön teemana on työ. Nyt mukaan voivat hakea yritykset, jotka kehittävät liiketoimintaa, jonka tavoitteena on auttaa vaikeasti työllistyviä ihmisiä työllistymään. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi työttömyyttä ehkäiseviä toimia, suoraan työllistämistä, työllistymisen tukitoimia (koulutus, valmennus jne.), tukea työnantajille tai työkalujen tuottamista työllistämisen tueksi. Yritys tarkoittaa meille liiketoimintaa harjoittavaa oikeushenkilöä – perinteisen osakeyhtiön lisäksi myös palveluita tuottavat yhdistykset ja säätiöt ovat tervetulleita!

Klikkaa tästä hakulomakkeelle

Public Procurement lab ja Investor lab julkisille hankkijoille ja vaikuttavuussijoittajille

Kiihdytettävien yritysten ohjelman rinnalla kulkevat julkisille hankkijoille suunnattu Public procurement lab ja vaikuttavuussijoittajille Investor lab. Julkisten hankkijoiden ja tärkeiden sidosryhmien kanssa pyritään kehittämään parhaita tapoja ja työkaluja vaikuttavuuden ostamiseen sekä luomaan dialogia ostajien ja palveluntuottajien välille. Investor labiin taas kootaan yhteispohjoismaisesti yhteen vaikuttavuussijoittajia ja tarjotaan koulutusta ja yhteyksiä sopiviin sijoituskohteisiin.

Kiihdyttämö alkaa Bootcamp -vaiheella Helsingissä 26-27.8. 2020, josta valitaan viisi yritystä tiiviimpään kiihdytysvaiheeseen. Kiihdyttämö päättyy yritysten demopäivään 8.12.2020, jonne kutsumme myös yhteistyökumppanit mukaan.

Lue lisää www.impactstartup.fi

Lisätietoja antaa mielellään myös kiihdyttämöpäällikkö Katja Anoschkin, katja@impactstartup.fi, puh. 050 530 5039