ARVO kasvaa: Tervetuloa joukkoon Lykeion!

Arvojoukko kasvoi taas uudella jäsenellä, kun työkulttuurien kehittämiseen erikoistunut Lykeion Oy liittyi joukkoon lokakuussa.

Lokakuussa saimme arvojoukkoon uuden jäsenen, kun yritysten ja yhteisöjen työkulttuurien parissa työskentelevä Lykeion Oy hyväksyttiin yksimielisesti jäseneksemme. Lykeionin työtä on asiakkaiden työkulttuurin parantaminen hyveprosessilla, jolla voidaan muun muassa vahvistaa organisaatiota tuleviin haasteisiin tai nostaa uudelleen jaloilleen rankan jakson jälkeen.

Lykeion Oy:n toimitusjohtaja Antti Kylliäinen, miksi halusitte liittyä Arvoliittoon?

“Lykeion on ottanut tehtäväkseen hyveen palauttamisen suomalaiseen sanavarastoon. Pyrimme kaikessa toiminnassamme siihen, että kymmenen vuoden kuluttua yksikään suomalainen ei enää pääse sanomaan, ettei tiedä, mitä hyveellä tarkoitetaan ja mihin hyveitä tarvitaan.

Arvoliitto ilmoittaa jäsentensä olevan toimijoita, joille liiketoiminta on tapa muuttaa maailmaa paremmaksi. Tämä määritelmä kiteyttää olennaisimman Lykeionin toiminta-ajatuksesta. Siksi Arvoliitto on meille luonteva verkosto, joka antaa äänellemme oikeanlaisen kaikupohjan.”

Millaisin periaattein Lykeion toimii?

“Lykeion noudattaa toiminnassaan yhteiskunnallisen yrittämisen periaatteita. Osinkoja ei yhtiöjärjestyksen mukaan koskaan makseta, vaan liiketoimintamme koko tuotto käytetään yhteiskunnallisen hyvän tuottamiseen. Osakkaamme eivät myöskään voi myydä osakkeitaan voitolla eli mahdollisuus yhtiön arvon nousulla rahastamiseen on poissuljettu.

Näkisimme mielellämme, että yritykset, joiden ainoana tarkoituksena on voiton tuottaminen omistajille, olisivat tulevaisuudessa pikemminkin poikkeus kuin sääntö. Kehittyneessä yhteiskunnassa, jossa yhä suurempi osa kansalaisista pääsee osallisiksi kohtuullisesta taloudellisesta hyvinvoinnista, yritysten luulisi löytävän olemassaololleen parempia perusteita kuin ahneuden maksimointi.”

ARVOn toimitusjohtaja Kimmo J. Lipponen iloitsee uudesta jäsenestä: “On ilo saada julkisessa keskustelussakin paljon puhuttanut hyvejohtamisen asiantuntijajoukko ARVOn verkostoon. Haluamme kannustaa kaikkia jäseniämme toimintansa kehittämiseen ja toisiltaan oppimiseen. Lykeionin kaltaiset edelläkävijät sopivat siihen missioon erinomaisesti.”

Lykeionin logo

www.lykeion.fi