Yhteiskunnallisen mielikuvituksen työpaja

Miten yhteiskunnallista mielikuvittelua voidaan hyödyntää uusien ideoiden ja ratkaisujen kehittämisessä? Tule työpajaamme pohtimaan toiminnallenne uusia suuntia yhdessä muiden yhteiskunnallisten yritysten kanssa!

Onko teillä rohkeutta ajatella toimintaanne uudella tavalla?

”On helppo kuvitella tuhon aikaa – mitä tapahtuisi, jos lämpötilat nousisivat 4 tai 5 astetta tai tekoäly orjuuttaisi ihmiset tai vielä pahemmista pandemioista tulisi normi? Myönteisiä vaihtoehtoja sen sijaan on vaikea kuvitella: millaisia hoito- tai koulutusjärjestelmämme, hyvinvointimme, työpaikkamme, demokratiamme tai asuinalueemme voisivat olla 30–40 vuoden kuluttua.” (Geoff Mulgan)

Myös Sitran tuore megatrendiraportti nostaa yhteiskunnallisen mielikuvituksen yhdeksi tekijäksi paremman tulevaisuuden yhteiskunnan rakentamisessa. Yhteiskunnalliset visiot painottuva usein uhkakuviin, mutta onneksi luovuutta ja innovaatiokykyä myönteiseen yhteiskunnalliseen ajatteluun voi oppia.

Yhteiskunnalliseen mielikuvitteluun on olemassa tehokkaita menetelmiä, joita työpajassa testataan yhdessä.

Miksi kannattaa osallistua?

Tarjoamme innostavan tilan ja motivoivan yhteisön, jossa ruokitaan mielikuvitusta. Luvassa on uudenlainen, luovempi, kokeilevampi ja hauskempi tapa kehittää palveluita ja konsepteja yhdessä kollegojen ja muiden yhteiskunnallisten yritysten kanssa. Päivän aikana haetaan virikkeitä myös megatrendeistä.

Kenelle työpaja on tarkoitettu?

Työpajaan ovat tervetulleita kaikki uusien palvelujen kehittämisestä kiinnostuneet johtajat, esihenkilöt ja työntekijät.

Ensimmäiseen mielikuvituspajaan kutsumme mukaan 10 organisaatiota (max. 3 osallistujaa/organisaatio). Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. HUOM! Lähetättehän organisaatiostanne vain yhden ilmoittautumisen.

Päivän ohjelma 10.3.

9.00 Tervetuloa päivään, ketkä ovat mukana?

9.30 Mitä on yhteiskunnallinen mielikuvitus? Tom Tarvainen ja Katja Anoschkin, ARVO ry

10.00 Mielikuvitus töihin! Yhteinen työskentely

11.30 Ideat kiertoon ja päivän yhteenveto

Työpaja järjestetään Helsingissä, tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin.