Arvopuntari – Arvoliiton vaalipaneeli 28.5.

Arvot puntarissa. Mihin Suomi suuntaa kuntavaalien jälkeen? Arvoliiton kuntavaalipaneeli pidettiin perjantaina 28.5.2021 kello 10–11. Linkki äänitallenteeseen tässä artikkelissa.

Kesäkuun kuntavaaleissa tehdään isoja päätöksiä siitä, millaista tulevaisuutta kohti Suomi suuntaa koronapandemian jälkeen. Kuntien ennestäänkin vaikea taloustilanne on vain syventynyt, ja paineita leikkauksiin on valtion tukitoimista huolimatta.

Jos talouden tasapainoa haetaan leikkaamalla palvelujen laadusta, kriisin jäljet tulevat näkymään vuosikymmeniä. Yhteiskunnallisten yritysten tavoitteena on vaikuttaa kuntien julkisiin hankintoihin ja vastuullisten palvelujen valintaan sekä nostaa esille uusia innovatiivisia malleja sekä rahoitukseen että palveluiden yhteiskehittämiseen.

Näistä teemoista keskusteltiin Arvopuntarissa, Arvoliiton kuntavaalipaneelissa, perjantaina 28.5. kello 10–11. Panelisteina toimivat Janina Andersson (Vihr.)Hilkka Kemppi (Kesk.)Nasima Razmyar (SDP)Pirkko Ruohonen-Lerner (PS), Paavo Arhinmäki (Vas.) ja Elina Valtonen (Kok.)

Mukana keskustelussa olivat SOS-lapsikyläLahden Diakonialaitos ja Setlementtiliitto ja tilaisuuden juonsivat Ulla Nord ja Katja Anoschkin Arvoliitosta.

Kiitos kaikille panelisteille ja keskustelua seuraamassa olleille!
Pääset kuuntelemaan tilaisuuden äänitallennetta klikkaamalla alla olevaa kuvaa:

Kuvalinkki Arvopuntarin äänitallenteeseen
Arvopuntari 28.5.2021. Panelisteina Janina Andersson (Vihr.), Hilkka Kemppi (Kesk.), Nasima Razmyar (SDP), Pirkko Ruohonen-Lerner (PS), Paavo Arhinmäki (Vas.) ja Elina Valtonen (Kok.). Mukana SOS-lapsikylä, Lahden Diakonialaitos ja Setlementtiliitto. Tilaisuuden juonsivat Ulla Nord ja Katja Anoschkin.

Keskustelu jatkuu somessa aihetunnisteella #arvopuntari