Tervetuloa Arvoliittolaiseksi, Lasten ja nuorten keskus!

Uusimpana jäsenenä vaikuttavaa ja vastuullista elinkeinoelämää kanssamme edistämään on liittynyt  Lasten ja nuorten keskus ry. “Tämä vahvan eettinen, monipuolista toimintaa lapsille ja nuorille järjestävä toimija on hieno lisä kasvavaan joukkoomme. Verkostomme kasvaessa ja monipuolistuessa erilaiset yhteistyön mahdollisuudet laajenevat ja vaikuttavuutemme syvenee”, iloitsee Arvoliiton toimitusjohtaja Ulla Nord.

Haastattelimme viestinnän ja vaikuttamisen johtaja Katri Korolaista Lasten ja nuorten keskuksen toiminnasta ja arvoista:

Katri Korolainen, mitä Lasten ja Nuorten keskus tekee?

“Lasten ja nuorten keskus on aina lasten ja nuorten puolella! Järjestömme tarkoituksena on taata, että lapsilla ja nuorilla on hyvä olla osana kirkkoa ja yhteiskuntaa. Lasten ja nuorten keskus toimii lasten, nuorten ja heidän kanssaan työskentelevien parissa organisoimalla ja järjestämällä toimintaa sekä kouluttamalla ammattilaisia. 40  työntekijämme voimin tuemme 302 jäsenseurakuntamme työtä, lisäksi olemme Lasten Keskus ja Kirjapaja -kustantamon pääomistaja.”

Mitkä ovat toimintanne arvot ja yhteiskunnallinen päämäärä?

“Visiomme on olla rohkeasti lasten ja nuorten asialla kirkossa ja yhteiskunnassa. Edistämme lasten ja nuorten osallisuutta ja torjumme ulkopuolisuutta yhdessä jäsentemme kanssa.

Arvomme ovat: Lasten ja nuorten näkökulmasta toimiminen, yhdenvertaisuus ja tasa-arvoisen osallisuuden edistäminen sekä usko, olemme rohkeasti kirkon työssä. Haluamme, että palvelutyössämme välittyy ilo ja annamme aikaa kohtaamisille. Toimijana haluamme olla luotettava, uudistuva ja innostava.”

Miksi liityitte Arvoliittoon ja mitä toivotte jäsenyydeltä?

“Koemme yhteiskuntavastuun edistämisen tärkeäksi niin järjestötoiminnassamme kuin suomalaisella yrityskentälläkin. Arvoliiton toiminnan päämäärät ovat lähellä omiamme ja osallistumme mieluusti yhteisten tavoitteiden eteenpäin viemiseen. Meitä houkuttelivat mukaan läheiset yhteistyökumppanimme ja oli helppo sanoa kyllä! Toivomme jäsenenä pääsevämme nostamaan lasten, nuorten ja perheiden hyvän elämän edellytyksiä yhä vahvemmin osaksi myös yritysten yhteiskuntavastuutoimintaa.”

Tervetuloa mukaan Lasten ja nuorten keskus!

Lisätietoja: https://www.lastenjanuortenkeskus.fi/