ARVO juhli ensimmäistä viittä vuottaan

Yhteiskunnallisten yritysten liitto ARVO ry perustettiin syksyllä 2014, ja 26.11.2019 juhlittiin tämän uhmaikäisen viisivuotista taivalta Helsingin Korjaamolla. Synttäreillä oli läsnä jäsenten lisäksi ARVOn ystäviä ja tukijoita vuosien varrelta – tunnelma oli lämmin ja ARVOmaisen rento. ARVOn puheenjohtaja Pentti Lemmetyinen aloitti illan puheella, jossa korosti arvopohjaisuuden ja inhimillisten arvojen puolustamisen tärkeyttä: tämä on perusta, jolle ARVO on rakennettu ja johon se tulee myös jatkossa nojaamaan. Lemmetyisen laajempi katsaus ARVOn syntyhistoriaan ja merkitykseen on luettavissa täällä.

ARVOn puheenjohtaja Pentti Lemmetyinen / Kuva: Petteri Tiainen/ Kreatos Films

Pentti Lemmetyinen puhuu

Merkkipaalun kunniaksi ARVO palkitsi viiden vuoden taipaleellaan vaikuttaneita avainhenkilöitä, joista itseoikeutetusti ensimmäisen kunniakirjan sai Pentti Lemmetyinen, ”The Most Valuable Player”, yksi liiton perustajista ja ensimmäinen puheenjohtaja.

Kunniakirjat saivat myös Jaana Kymäläinen ja Mika Mäkinen, ”ARVO-lupauksen alkuperäiset kynäniekat”, ”Viestinnän moottori” ARVOn viestinnän alussa vauhtiin laittanut Heidi Korva, ”ARVO-promoottori nro 1” ja jäsenhankintaa merkittävästi vauhdittanut Markku Niemelä. ”Arvovallankumouksen tekijöinä” kunniakirjan saivat EETTI & INNO tutkimushankkeessa pioneerityötä yhteiskunnallisten yritysten vahvuuksien esiin tuomisessa tehneet Soilikki Viljanen ja Pauli Juuti.

Postissa kunniakirjansa saavat Teemu Ollikainen ”Oikein Hyvää Bisnestä -sloganin alkuperäinen kiteyttäjä” sekä Pekka Tsupari ”ARVOn perustajakumppani”. Suuri kiitos ja kunnia kuuluu myös ARVOn toimitusjohtaja Kimmo J. Lipposelle, joka on koko viisivuotisen ajan toiminut ARVOn toiminnan moottorina ja puskenut yhteiskunnallisten yritysten asiaa eteenpäin kaikella tarmollaan. Myös ARVOn hallituksen luottamustehtävissä toimivat ja toimineet ovat olleet merkittävässä roolissa pienen mutta pippurisen liiton työssä – suurkiitos kaikille!

ARVO kiittää edellä mainittujen lisäksi kaikkia muita ensimmäisen viiden toimintavuoden aikana mukana olleita yhteistyökumppaneita ja tukijoita. Valtava kiitos menee ennen kaikkea jäsenille, joiden kanssa ja joita varten työtä tehdään. ARVO on verkosto, jonka vaikuttavuus kumpuaa jäsenten yhteiskunnallisesta työstä – yhdessä kohti seuraavaa viittä vuotta!

ARVO-teko 2019 palkinnon saaneet, sekä kunniakirjalla muistetut 26.11. Korjaamolla / Kuva: Petteri Tiainen /Kreatos Films

Kunniakirjalla muistetut